Ας γνωρίσουμε το ευρώ...

μια διαφορετική προσέγγιση...

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

7 σχόλια:

  1. Στο 0:36 το νόμισμα τους ενός ελβετικού Φράγκου χρονολογείται από το 1903. Μα καλά, δεν έχει αποσυρθεί ακόμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. money, money ax money..
    η δραχμουλα μας που ειναι??

    ωραια και συντομη παρουσιαση..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το photostory αποτυπώνει αρχικά με αντιπροσωπευτικό τρόπο τα είδη χρήματος που υπάρχουν στην Ελλάδα. Τεχνικά, η σύνδεση μεταξύ των εικόνων είναι ομαλή και οι εικόνες που επιλέχθηκαν είναι οι σωστές για να αντιληφθούν οι μαθητές τη διαφορά μεταξύ ρευστού, πιστωτικών καρτών, συναλλαγματικών και επιταγών. Τα παραδείγματα βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν πιο εύκολα το γνωστικό αντικείμενο και να ενεργοποιήσουν τη μάθηση.
    Οι εικόνες είναι ευκρινείς και η οργάνωση του γνωστικού αντικειμένου υποδειγματική. Στο πρώτο μισό του photostory, η κάθε φωτογραφία δείχνει ένα είδος χρήματος στην Ελλάδα, ενώ στο δεύτερο μισό οι εικόνες που προβάλλονται αφορούν χαρτονομίσματα και κέρματα που κυκλοφορούν σε άλλες χώρες του κόσμου.
    Η αυθεντικότητα που χαρακτηρίζει το photostory είναι η αυθεντικότητα πλαισίου, γιατί αφορά καθημερινές δραστηριότητες των μαθητών, και συγκεκριμένα οικονομικές συναλλαγές που κάνουν, ενώ τους ενεργοποιεί ταυτόχρονα μέσω της χρήσης σύγχρονων μέσων τεχνολογίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το συγκεκριμένο fotostory είναι άμεσο, περιεκτικό χωρίς να κουράζει και ισορροπημένο, εμφανίζοντας και εξοικειώνοντας τους μαθητές τόσο με τις εναλλακτικές μορφές χρήματος εντός του εθνικού πλαισίου μιας χώρας όσο και με τις εναλλακτικές μορφές σε διαφορετικές χώρες.
    Το πρώτο τμήμα που παρουσιάζει τα διαφορετικά είδη χρήματος εντός της χώρας, δίνει ερεθίσματα στους μαθητές και τους βοηθά να ξεφύγουν από την αυτόματη και στερεοτυπική αναγωγή σε νομίσματα και χαρτονομίσματα, ως τη μοναδική μορφή οικονομικής συναλλαγής. Δημιουργεί έτσι 'γνωστική έκπληξη' και λειτουργεί πιθανότατα ως καταλύτης για ενεργοποίηση του μαθητικού ενδιαφέροντος και συμμετοχής στη μαθησιακή διαδικασία.
    Το δεύτερο τμήμα, με τα ανά τις ηπείρους παραδείγματα (χαρτο)νομισμάτων, διεγείρει το ενδιαφέρον και τον προβληματισμό, για το γεγονός ότι, παρά την ευρωπαική νομισματική ένωση και το Ευρώ, ο κόσμος παραμένει πολύχρωμος και ποικίλος σε σχέση με τα χρηματικά μέσα και μορφές.
    Ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει στην πολύ επιτυχημένη επιλογή της μουσικής υπόκρουσης. Ενα γνωστό από παλαιότερα μουσικό κομμάτι, το οποίο με τον έντονα ρυθμικό χαρακτήρα του απευθύνεται εύκολα στο θυμικό ενός νέου ανθρώπου,και μάλιστα εφήβου όπως ο μαθητής, και τον παρασύρει σε εμπλοκή και συμμετοχή με ενεργητική παρακολούθηση του υλικού και των αντίστοιχων πληροφοριών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άκρως διδακτικό, περιεκτικό και ιδιαίτερα προσεγμένο. Με απλό τρόπο δίνει την πλήρη εικόνα των διαφόρων μορφών χρήματος. Η αμεσότητα των εικόνων βοηθά σημαντικά στη μάθηση του συγκεκριμένου αντικειμένου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η εύστοχη χρήση του photostory βοηθάει στην πραγματοποίηση των διδακτικών στόχων της ενότητας:τα είδη του χρήματος. Πρόκειται για μια σαφή, περιεκτική και καλαίσθητη παρουσίαση με καλοστημένη δομή. Ο μαθητής θα μπορέσει να διακρίνει τα είδη του χρήματος αλλά το πιο σημαντικό θα μπορεί να τα αναγνωρίσει σε πραγματικές καθημερινές συναλλαγές γιατί γίνεται σωστή συνδεση εννοιών και εικόνων με αναφορά στην αυθεντικότητα πλαισίου σε συνδυασμό με την αυθεντικότητα γνωστικού αντικειμένου. Τέλος, η μουσική επιλογή καταφέρνει να ελκύσει το ενδιαφέρον των μαθητών και να μετατρέψει την γνώση σε μια ευχάριστη διαδικασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το photostory θεωρώ πως έχει μεγάλη διδακτική αξία, καθώς αποσαφηνίζει με άμεσο και περιεκτικό τρόπο την ευρύτερη έννοια του χρήματος. Παρουσιάζει όλα τα είδη χρήματος που χρησιμοποιούνται σήμερα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με τρόπο που εύκολα οι μαθητές κατανοούν πως όταν μιλάμε για το χρήμα δεν αναφερόμαστε πάντα στο ρευστό. Η εναλλαγή των εικόνων γίνεται σε σωστό χρόνο και είναι πλαισιομένες επιπλέον από διευκρινιστικούς τίτλους, έτσι ωστε να κατανοεί κανείς τί παρακολουθεί, χωρίς να χρειάζεται ταυτόχρονη επεξήγηση. Οι εικόνες είναι εύστοχες, άμεσες, ευκρινείς και οργανωμένες προσεκτικά. Άρα, τεχνικά θεωρώ πως το συγκεκριμένο είναι ένα τεχνικά άρτιο photostory.
    Σε οτι αφορά το αισθητικό κομμάτι, η επιλογή της μουσικής είναι άκρως επιτυχημένη και οι εικόνες διαδέχονται η μία την άλλη στο ρύθμό της, δημιουργόντας ένα αρμονικό και ευχάριστο οπτικοακουστικό αποτέλεσμα στο σύνολο, το οποίο ενεργοποιεί την μάθηση στην κατεύθυνση που επιτάσσει και ο τίτλος της ενότητας, αποτελώντας έναυσμα για περαιτέρω συζήτηση και ανάπτυξη του θέματος.
    Τέλος, η αυθεντικότητα που χαρακτηρίζει το παρόν photostory, είναι η αυθεντικότητα του πλαισίου, καθώς αναφέρεται σε καθημερινές οικονομικές συναλλαγές που κάνουν ή που θα κάνουν μελλοντικά οι μαθητές, αφορώντας τους άμεσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

no comments? why?