Ας γνωρίσουμε το ευρώ...

μια διαφορετική προσέγγιση...

Τετάρτη 12 Μαΐου 2010

Κουτσοπούλου Αικατερίνη Τμήμα Γ΄
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ
Χημεία Γυμνασίου


Το εκπαιδευτικό λογισμικό που αφορά τη Χημεία Γυμνασίου είναι πολύ εύχρηστο και ενδιαφέρον. Θεωρώ ότι είναι κατάλληλο για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Έχει ουδέτερα χρώματα και δεν αποσπά την προσοχή του μαθητή από το διδακτικό αντικείμενο, με περιττές λεπτομέρειες. Εστιάζει με τα κατάλληλα κουτάκια στο μάθημα καθώς και στις δραστηριότητες του μαθητή. Το καλύτερο σημείο στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό λογισμικό είναι η σύντομη περιγραφή κάθε διδακτικής ενότητας, καθώς και η παραπομπή του μαθητή σε σχετικές δραστηριότητες.
Ας εντάξουμε το λογισμικό αυτό σε μια πραγματική διδασκαλία. Η ενότητα που καλείται ο εκπαιδευτικός να διδάξει είναι η ενότητα της όξινης βροχής. Η διδακτική ώρα ξεκινά με προφορικές ερωτήσεις, ώστε οι μαθητές να καταλάβουν το νέο γνωστικό αντικείμενο. Στη συνέχεια, με βάση το λογισμικό, με ένα κλικ στην ενότητα, παρουσιάζεται μια σειρά εικόνων που αφορούν παραδείγματα συνεπειών και κινδύνων όξινης βροχής από την καθημερινότητα. Ο εκπαιδευτικός με τη βοήθεια των μαθητών, αναλύει τις εικόνες και τις εντάσσει στο φαινόμενο της όξινης βροχής. Στη συνέχεια, τα περιγραφικά σκίτσα που ακολουθούν, βοηθούν τον μαθητή να κατανοήσει τη δημιουργία της όξινης βροχής. Τα βελάκια στις εικόνες κάτω δεξιά οδηγούν τους μαθητές στην επόμενη εικόνα και δεν υπάρχει περίπτωση σύγχυσης.
Η συνέχεια και η ταχύτητα ροής των εικόνων του λογισμικού δίνουν τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να επεξηγήσει και στο μαθητή να εμπεδώσει το φαινόμενο της όξινης βροχής.
Θεωρώ ότι λείπει από τη συγκεκριμένη ενότητα, η ανάθεση εργασιών για το σπίτι. Θα πρόσθετα, λοιπόν, μία άσκηση τύπου web quest με ερωτήσεις ανοικτού τύπου, δίνοντάς τους ορισμένες διευθύνσεις προκειμένου να ερευνήσουν πότε και πού στην Ελλάδα υπάρχει κίνδυνος όξινης βροχής. Έτσι, και στο επόμενο μάθημα οι μαθητές θα εξεταστούν στο θέμα, έχοντας ασχοληθεί και στο σπίτι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

no comments? why?